Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Γιασουμής Σιημητράς στο pafossports

 


Ο Κύπριος κεντρικός επιθετικός Γιασουμής Σιημητράς, γεννήθηκε στις 2 Ιανουαρίου του 1961 στην Αμμόχωστο. Ένας παραγωγικότατος επιθετικός, έχει σκοράρει πέραν των 150 γκολ σε μια καριέρα 13 ετών. Θεωρείται ένας από τους καλύτερους επιθετικούς της γενιάς του και ένας από τους καλύτερους Κύπριους που πέρασαν από τα Κυπριακά γήπεδα, τη δεκαετία του 1980. Ένας ποδοσφαιριστής που είχε σχεδόν "ερωτική  σχέση" με τις αντίπαλες εστίες, ενώ στην καλή του μέρα μπορούσε να καταστρέψει ολόκληρες άμυνες. Γρήγορος και δυνατός επιθετικός, με εξαιρετικά σωματικά προσόντα, διέθετε πολύ καλή τεχνική κατάρτιση και διακρίθηκε για την ικανότητα του στο σκοράρισμα και με τα δυο πόδια αλλά και με το κεφάλι. 


Το pafossports φιλοξενεί σήμερα μια παλιά δόξα του Ολυμπιακού, τον Γιασουμή Σιημητρά. Έναν παλιό άσσο των γηπέδων που ξεκίνησε και έκλεισε την καριέρα του στον ιστορικό σύλλογο της Λευκωσίας, που φόρεσε αυτή τη φανέλα για 13 χρόνια, μια ολόκληρη ζωή. Σε μια μεγάλη συνέντευξη ξεδιπλώνει τις αναμνήσεις του λέγοντας μας παλιές και ενδιαφέρουσες ιστορίες από το παρελθόν. Πως ξεκίνησε το ποδόσφαιρο, ποιος τον ανακάλυψε στις αλάνες, πως έζησε την παρουσία του στην Α΄ Κατηγορία με τη φανέλα του Ολυμπιακού, γιατί δεν πήρε μεταγραφή σε άλλη ομάδα, τι θυμάται από αυτή την μεγάλη διαδρομή στα γήπεδα. Παράλληλα ο Γιασουμής Σιημητράς μιλά για τον σημερινό Ολυμπιακό και το ποδόσφαιρο της νέας εποχής.


Ο Γιασουμής Σιημητράς είναι πραγματικά μια εμβληματική φυσιογνωμία για το ποδόσφαιρο της Λευκωσίας. Πεισματάρης, μαχητής, παίκτης που τα έδινε όλα στο γήπεδο με αντάλλαγμα την αγάπη και το χειροκρότημα του κόσμου. Όπως έκαναν όλοι οι παίκτες παλαιότερων εποχών. Πραγματικά μας αρέσει να μιλάμε με παλιούς ποδοσφαιριστές. Όλοι έχουν και κάτι καλό να σου πουν, μια ιστορία που θα συναρπάσει η γεγονότα που έγραψαν ιστορία. Αντί άλλου προλόγου η μπάλα στα πόδια του Γιασουμή Σιημητρά.



Κύριε Σιημητρά να ξεκινήσουμε από το σήμερα. Ασχολείσθε ενεργά με το ποδόσφαιρο ;

Αυτή την στιγμή που μιλάμε έχω δημιουργήσει ακαδημία ποδοσφαίρου μαζί με τον πρώην συμπαίκτης μου στον Ολυμπιακό τον Άντρο Κουλουμπρή.


Πως είναι η κατάσταση στο ποδόσφαιρο της Κύπρου ;

Τώρα με την παρουσία πολλών ξένων ποδοσφαιριστών στο πρωτάθλημα μας το επίπεδο έχει ανέβει. Πλέον υπάρχουν καλύτερες συνθήκες δουλειάς για τους παίκτες. Τα πράγματα είναι σαφώς καλύτερα από κάθε άποψη σε σχέση με το ποδόσφαιρο της δικής μου εποχής.


Η Κύπρος συνεχίζει να βγάζει ταλέντα ; 

Ταλέντα υπάρχουν στην Κύπρο και πολλά μάλιστα. Δεν έχουμε βρει όμως μέχρι τώρα τους τρόπους για να τα αξιοποιήσουμε σωστά. Ξεκινούν με μεγάλες προσδοκίες και μόλις φθάσουν στην ηλικία των 14-15 ετών δεν ξέρουμε πως θα τα πρέπει να τα εκμεταλλευθούμε. Καθημερινά βλέπω αρκετά παιδιά με δυνατότητες. Θα πρέπει να δούμε με ποιον τρόπο μπορούμε να τα βοηθήσουμε καλύτερα προς όφελος του Κυπριακού ποδοσφαίρου. Αυτός είναι και ο λόγος που αρκετά παιδιά επιλέγουν σε πολύ νεαρή ηλικία να πάνε σε προηγμένες ποδοσφαιρικά χώρες του εξωτερικού. Θέλουν να μάθουν πιο σωστά τα μυστικά του ποδοσφαίρου που θα τους επιτρέψουν να προχωρήσουν στην συνέχεια με μεγαλύτερη ασφάλεια στην καριέρα τους. Με λίγα λόγια θα πρέπει να αλλάξουμε στην Κύπρο τον τρόπο δουλειάς μετά την ηλικία των 15 ετών. Θα πρέπει να εργαστούμε πιο επαγγελματικά. 



Κύριε Σιημητρά φορέσατε πολλά χρόνια τη φανέλα του Ολυμπιακού. Πως βλέπετε την παρουσία του τα τελευταία χρόνια στο πρωτάθλημα της Α΄ Κατηγορίας ;

Από την φετινή του πορεία δεν μπορούμε να πούμε πως είμαστε ικανοποιημένοι. Η απόδοση του Ολυμπιακού πριν από ένα χρόνο ήταν σαφώς καλύτερη. Είχε παρουσιάσει στο Κυπριακό πρωτάθλημα ένα καλό και δεμένο σύνολο που κατάφερε με τις εμφανίσεις του να κερδίσει τις εντυπώσεις. Διέθετε ένα γεμάτο ρόστερ. Με ποιοτικούς παίκτες σε όλες τις θέσεις. Για αυτό και μπόρεσε να διακριθεί τόσο στο πρωτάθλημα όσο και στο Κύπελλο. Φέτος ο Ολυμπιακός δυστυχώς δεν ήταν ο ίδιος. Απώλεσε σημαντικό μέρος της δυναμικής του. Δεν ενισχύθηκε όσο θα έπρεπε και για αυτό δεν κατάφερε να διατηρηθεί στα ίδια στάνταρ απόδοση. Είναι όμως θετικό που έστω και στο τέλος παρέμεινε στην Α΄ Κατηγορία. Τώρα το καλοκαίρι βλέπουμε ότι έχει ξεκινήσει μια νέα προσπάθεια και περιμένουμε να δούμε πως θα κινηθεί η ομάδα κατά τη διάρκεια της μεταγραφικής περιόδου. Εγώ προσωπικά αναμένω ένα πολύ δύσκολο πρωτάθλημα καθώς οι νεοφώτιστες ομάδες που έχουν ανέβει στην Α΄ Κατηγορία δείχνουν να έχουν την οικονομική ευχέρεια  που θα τους επιτρέψει να προχωρήσουν σε σημαντικές κινήσεις ενίσχυσης. Ο Ολυμπιακός με το μικρό μπάτζετ που διαθέτει θα χρειαστεί να δώσει πραγματικά μεγάλη μάχη για να μπορέσει να επιβιώσει. Εύχομαι ολόψυχα να τα καταφέρει.   



Κύριε Σιημητρά επιτρέψετε μου να σας ρωτήσω κάποια πράγματα για την δική σας πορεία στα γήπεδα. Από που κατάγεστε ;


Κατάγομαι από την Αμμόχωστο.



Σε ποια ηλικία μπαίνει στη ζωή σας το ποδόσφαιρο ;

Ξεκίνησα να παίζω ποδόσφαιρο σε πολύ μικρή ηλικία. Το 1976 σε ηλικία 15 ετών βρέθηκα οικογενειακώς στη Λεμεσό. Μια μέρα με είδε να παίζω μπάλα ο πολύ γνωστός σε όλους στην πόλη, ο Γιώργος Καΐσης. Στην αρχή με πείρε στην ομάδα του τον Αετό Αγίου Ιωάννη αλλά σε σχετικά σύντομο χρονικό διάστημα από εκεί κατέληξα στον ΑΡΗ. Υπόγραψα συμβόλαιο συνεργασίας και φόρεσα τη φανέλα της δεύτερης ομάδας του συλλόγου για ένα χρόνο. Ουσιαστικά έπαιξα στον δεύτερο γύρο του πρωταθλήματος. 



Που σας εντόπισε ο Ολυμπιακός ;

Το 1977-78 από την δεύτερη ομάδα του ΑΡΗ βρέθηκα στην Ανόρθωση. Εγώ τότε έμενα στην Κοφίνου (κοινότητα της επαρχίας Λάρνακας) και καθημερινός πήγαινα εκεί σχολείο. Μόλις τελείωνα τα μαθήματα μου ξεκινούσα για να έρθω στην Λεμεσό για να κάνω προπόνηση με τη ομάδα του ΑΡΗ. Αυτή η διαδικασία με εξουθένωσε στην κυριολεξία. Εκείνη την περίοδο παράλληλα αντιμετώπιζα και κάποια ιατρικά προβλήματα. Αναγκάστηκα για λίγο να διακόψω το ποδόσφαιρο. Ένας γιατρός με είχε συμβουλέψει να αφήσω για ορισμένο χρονικό διάστημα το ποδόσφαιρο στην άκρη. Προκειμένου να ηρεμίσω και να αποκτήσω περισσότερες δυνάμεις. Τελικά κατέληξα στην ομάδα της Καλαβασού με την οποία έλαβα μέρος στο αγροτικό πρωτάθλημα. Είχα κάνει σε αυτό το διάστημα εξαιρετικά παιχνίδια και τους είχα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό να φθάσουν στην κατάκτηση του πρωταθλήματος. Η εξέλιξη μου ήταν ραγδαία με αποτέλεσμα να αρχίσουν να εξετάζουν προσεκτικά την περίπτωση μου αρκετές ομάδες της Α΄ Κατηγορίας. Με είχαν δει αγωνιζόμενο στα παιχνίδια και είχαν σχηματίσει πολύ καλή άποψη για μένα. Το 1979-80 με ζήτησαν η ΑΕΛ, η Αλκή, ο Πεζοπορικός και η Νέα Σαλαμίνα. Η Ανόρθωση όμως δεν ήθελε να με δώσει. Στην συνέχεια μετά από προτροπές και παροτρύνσεις φίλων ήρθα στην Λευκωσία για να δοκιμαστώ στον Ολυμπιακό. Έπαιξα μόλις τρία παιχνίδια με την δεύτερη ομάδα και αμέσως ο τότε προπονητής του Ολυμπιακού ο Σάββας Παρτάκης αφού διέγνωσε το ταλέντο μου με προώθησε στην πρώτη ομάδα σε ηλικία 19 ετών. 


Ποιες ήταν η πρώτες σας εντυπώσεις από τον Ολυμπιακό ;

Από το αγροτικό ξαφνικά βρέθηκα σε ένα σύλλογο Α΄ Κατηγορίας. Η διαφορά ήταν μεγάλη. Όλα έγιναν πολύ γρήγορα. Οι πρώτες μέρες είναι πάντοτε δύσκολες όμως με την πάροδο του χρόνου και με την βοήθεια που είχα από τους τότε συμπαίκτες και προπονητές του Ολυμπιακού κατάφερα σχετικά γρήγορα να μπω στο κλίμα της ομάδας. Ήμουν αποφασισμένος να αρπάξω από τα μαλλιά την ευκαιρία που θα μου έδιναν. Το έκανα στην συνέχεια με τον καλύτερο τρόπο. Το ντεμπούτο μου με τον Ολυμπιακό είχε γίνει κατά σύμπτωση σε ένα παιχνίδι με την Ανόρθωση στο οποίο είχαμε κερδίσει με 2-1 και είχα σκοράρει το γκολ που μας έδωσε την νίκη. Μέχρι το 1980-81 δεν είχα καταφέρει να γίνω βασικός. Αν και έπαιρνα στα παιχνίδια συνεχώς όλο και περισσότερο χρόνο συμμετοχής. Από τη σεζόν 1981-82 καθιερώθηκα στην κορυφή της επίθεσης και από τότε δεν βγήκα ποτέ ξανά από το βασικό σχήμα. Παρέμεινα μέχρι την στιγμή της αποχώρησης μου από τον σύλλογο.



Βρεθήκατε σε νεαρή ηλικία σε μια ομάδα Α΄ Κατηγορίας. Νιώθατε σιγουριά για τον εαυτό σας η υπήρχε μέσα σας και η αμφιβολία της αποτυχίας ;

Ήξερα ποιος είμαι. Είχα μεγάλη εμπιστοσύνη στον εαυτό μου και στις δυνατότητες που είχα ως παίκτης. Ένιωθα ότι ήμουν απόλυτα έτοιμος και σίγουρος ότι θα μπορούσα να τα καταφέρω. Δούλεψα σκληρά με σοβαρότητα, πειθαρχία, υπομονή, επιμονή και δικαιώθηκα για τις προσπάθειες μου. Όχι μόνο έγινα βασικός αλλά εξελίχθηκα και σε μόνιμο σκόρερ της ομάδας. 



Ποιος ήταν ο πρώτος σας δάσκαλος ;

Ο πρώτος μου δάσκαλος ήταν ο Γιώργος Καΐσης. Ήταν ο άνθρωπος που πίστεψε από την αρχή στο ταλέντο μου και μου έδωσε τα κατάλληλα εφόδια για να μπορέσω να προχωρήσω και να εξελιχθώ ως παίκτης. Έμαθα πάρα πολλά σημαντικά πράγματα κοντά του και του είμαι ευγνώμων για αυτό. Αργότερα στον Ολυμπιακό δούλεψα με τους Σάββα Παρτάκη, Κώστα Πιερίδη. Αυτός όμως που με μεταμόρφωσε στην κυριολεξία ήταν ένας Ρουμάνος προπονητής ο Τσιερνογιάνου. Δουλέψαμε μαζί λίγο περισσότερο στη θέση του κεντρικού επιθετικού. Πάνω σε τεχνικά κομμάτια του παιχνιδιού μου που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο στην εξέλιξη μου. Μαζί του έγινα ένας ολοκληρωμένος επιθετικός. Μετά ακολούθησε ο Ανδρέας Λαζαρίδης. Από την πρώτη στιγμή μου έδειξε μεγάλη εμπιστοσύνη. Μου έδωσε περισσότερη αυτοπεποίθηση και με βοήθησε να ξεδιπλώσω στο γήπεδο τα καλύτερα στοιχεία του παιχνιδιού μου. Να δείξω σε όλους ποιος είμαι πραγματικά και το τι μπορώ να κάνω.


Πως σας υποδέχθηκαν οι πιο παλιοί παίκτες της ομάδας ;

Με υποδέχθηκαν πολύ καλά μπορώ να πω. Δεν ήταν και το πιο εύκολο πράγμα για μένα. Να βρεθώ από την ομάδα της Καλαβασού ξαφνικά στον Ολυμπιακό. Δεν γνώριζα κανέναν. Στην αρχή μπορώ να σου πως ότι βρήκα αρκετές δυσκολίες. Αλλά μέτρησε περισσότερο η δίψα που είχα για να παίξω ποδόσφαιρο. Για να καταλάβεις στα τρία παιχνίδια που έπαιξα με την δεύτερη ομάδα του Ολυμπιακού είχαμε κερδίσει τα δυο και είχαμε φέρει μια ισοπαλία με αντίστοιχες ομάδες που εκείνη την εποχή ήταν πολύ ισχυρές. Είχαν μεγάλη παράδοση στις μικρές ηλικίες και έβγαζαν συνεχώς μεγάλους παίκτες από τα σπλάχνα τους. Είχαμε κερδίσει την ΑΕΛ, την Ένωση και ήρθαμε ισόπαλοι με τον Άρη. Σε εκείνα τα παιχνίδια είχα δείξει σε όλους από την πρώτη στιγμή ότι ήμουν σε θέση να βοηθήσω την ομάδα. Θα μπορούσα να εξελιχθώ σε ηγετική φυσιογνωμία του συλλόγου. Είχα το γκολ και μπορούσα να σκοράρω με μεγάλη ευκολία και συχνότητα. Αντιλήφθηκαν όλοι ότι είχα θέση και ρόλο να διαδραματίσω στον Ολυμπιακό. Μου έδειξαν εμπιστοσύνη και εγώ φρόντισα να τους δικαιώσω. 


Και πόσο γρήγορα καταφέρατε να ξεχωρίσετε με τις ικανότητες σας παρά τη σχετική δυσκολία ;

Το 1980-81 δεν ήμουν η βασική επιλογή της ομάδας στην κορυφή της επίθεσης. Είχα όμως καταγράψει αρκετές συμμετοχές. Απέκτησα σημαντικές εμπειρίες και με την πάροδο του χρόνου άρχισα να πείθω όλο και περισσότερο τους ανθρώπους της ομάδας μου ότι θα έπρεπε κάποια στιγμή να μου δώσουν την ευκαιρία. Σε αυτό το χρονικό διάστημα εγώ συνέχισα να δουλεύω σκληρά και να βελτιώνω κομμάτια του παιχνιδιού μου. Τον επόμενο χρόνο με είχε καθιερώσει στην κορυφή της επίθεση ο Κωστάκης Πιερίδης, παλιά μεγάλη δόξα του συλλόγου. Το 1981 σε ηλικία 20 ετών περίπου έγινα ο βασικός σέντερ φορ του Ολυμπιακού. 



Ήσασταν πάντα κεντρικός επιθετικός ;

Για 12 συνεχόμενα χρόνια καθιερώθηκα στην θέση του σέντερ φορ. Αλλά θυμάμαι σε ένα παιχνίδι με αντίπαλο την Ομόνοια που είχαμε κερδίσει με 1-0, με προπονητή τότε τον Πάνο Μάρκοβιτς την σεζόν 1987-88, είχε τραυματιστεί κατά την διάρκεια του αγώνα ο κεντρικός μας αμυντικός και με είχε φωνάξει κοντά του στην ανάπαυλα του ημιχρόνου. Μου είπε ότι θα με χρησιμοποιήσει στο κέντρο της άμυνας. Όπως και έγινε. Πήγα πολύ καλά ως  δίδυμο μαζί με τον Κωστάκη Σεραφείμ. Είχα αναλάβει το προσωπικό μαρκάρισμα του Τσεχοσλοβάκου Τίμπορ Μίτσινετς. Έκανα μια συγκλονιστική εμφάνιση σε ένα αμφίρροπο ματς. Στο τέλος είχαμε κερδίσει με 1-0 στο ΓΣΠ. Ο τότε προπονητής μου που είχε μείνει εντυπωσιασμένος από την απόδοση μου με καθιέρωσε για το υπόλοιπο της σεζόν στη θέση του κεντρικού αμυντικού. Ήταν μια πρωτόγνωρη εμπειρία που εξελίχθηκε με όμορφο τρόπο τόσο για μένα τον ίδιο όσο και για την ομάδα.


Ποια ήταν τα πιο δυνατά σας ατού ;

Ήταν το εκτόπισμα και η ταχύτητα μου. Ήμουν πολύ γρήγορος και αυτό το στοιχείο του παιχνιδιού μου προκαλούσε αρκετούς πονοκεφάλους στους προσωπικούς μου αντιπάλους κατά την διάρκεια των αγώνων. 


Τι μπορούμε να πούμε για τον Ολυμπιακό της δικής σας εποχής ;

Εγώ έπαιξα ποδόσφαιρο στον Ολυμπιακό σε μια μεταβατική περίοδο για την ομάδα. Δεν υπήρχαν πολλές απαιτήσεις. Δεν είχαμε και τις προϋποθέσεις για να φθάσουμε πιο ψηλά. Παρόλα αυτά όμως είχαμε δημιουργήσει ένα δυνατό σύνολο που αποτελείτο από πολύ καλούς και ποιοτικούς παίκτες. Υπήρχε στην ομάδα μια καλή φουρνιά Κυπρίων ποδοσφαιριστών όπως ήταν ο Μαυρής, ο Σεραφείμ, ο Κουλουμπρής, ο Π. Σάββα, ο Μαυρουδής, ο Πρωτοπαπάς, ο Αυγουστή, ο Ραουνάς, ο Ευθυμίου και τα υπόλοιπα παιδιά. Πάντα δίναμε τον καλύτερο μας εαυτό για την ομάδα και προσπαθούσαμε σε κάθε παιχνίδι να ήμαστε ανταγωνιστικοί απέναντι στους αντιπάλους μας. Για αυτό και πολλές φορές πετυχαίναμε μεγάλες νίκες που έδιναν απίστευτη χαρά σε εμάς αλλά και στον κόσμο της ομάδας μας.



Πόσα χρόνια παίξατε στον Ολυμπιακό ;

Φόρεσα την φανέλα του Ολυμπιακού για 13 χρόνια. Από το 1980 εώς και το 1993. Αποχώρησα από την ομάδα σε ηλικία 32 ετών.



Τι ακολούθησε μετά τον Ολυμπιακό ;

Το 1994 έπαιξα για ένα χρόνο στον Ροτσίδη Μάμμαρι. Σταμάτησα το ποδόσφαιρο σε ηλικία 33 ετών.



Ποιες είναι οι μεγαλύτερες σας στιγμές με τον Ολυμπιακό ;

Η μεγαλύτερη μου στιγμή με την ομάδα του Ολυμπιακού είναι αναμφίβολα ο ημιτελικός του Κυπέλλου με την ΑΕΛ τη σεζόν 1990-91. Το πρώτο παιχνίδι είχε τελειώσει 0-0. Στο δεύτερο ματς που είχε γίνει στη Λεμεσό είχαμε κερδίσει μέσα στο Τσίρειο με 2-1. Είχα σκοράρει ένα γκολ εγώ και ένα ο Ασσιώτης. Καταφέραμε να πάμε στον τελικό στον οποίο είχαμε χάσει με 1-0 από την Ομόνοια. Σε προσωπικό επίπεδο ξεχωρίζω το γεγονός ότι κατάφερα να κάνω 306 συμμετοχές και να σκοράρω γύρω στα 150 γκολ με τον Ολυμπιακό. Ένα επίτευγμα που στο ξεκίνημα της καριέρας μου φάνταζε πολύ δύσκολο να συμβεί. Μέχρι σήμερα το όνομα μου συγκαταλέγεται ανάμεσα στους πρώτους σκόρερ τους συλλόγου κάτι που αποτελεί για μένα μια μια μεγάλη προσωπική επιτυχία. Δούλεψα πολύ σκληρά για να τα πετύχω όλα αυτά. Το 1983-84 είχα κάνει μια από τις κορυφαίες σεζόν της καριέρας μου. Είχαμε πέσει στην Β΄ κατηγορία και είχα πετύχει στο πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς 31 γκολ. Βγήκα πρώτος σκόρερ της κατηγορίας πετυχαίνοντας έναν πολύ μεγάλο αριθμό τερμάτων. Μετά από εκείνη τη σεζόν απέκτησα μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και ψυχολογία. Πίστεψα περισσότερο στις δυνατότητες μου. Στα πρώτα πέντε παιχνίδια του πρωταθλήματος είχα βάλει περίπου 15 γκολ. Είχα σκοράρει μονάχα σε ένα ματς πέντε γκολ. Συνέχισα να έχω την ίδια ευχέρεια στο σκοράρισμα και στα επόμενα παιχνίδια.


Κύριε Σιημητρά γνωρίσατε πολλούς προπονητές κατά την διάρκεια της καριέρας σας. Ποιος σας κέντρισε περισσότερο το ενδιαφέρον ;

Από πλευράς γνώσεων και μεταδοτικότητας βάζω πάνω από όλους τον Τσιερνογιάνου. Έπαιξα μαζί του την καλύτερη μπάλα της καριέρας μου. Πολύ καλός προπονητής ήταν και ο Λαζαρίδης. Αυτοί οι δυο με βοήθησαν σε μεγαλύτερο βαθμό κατά τη διάρκεια της καριέρας μου.


Αντίπαλος που σας δυσκόλευε περισσότερο ;

Οι αμυντικοί στην δικοί μου εποχή ήταν πολύ σκληροί και δυνατοί. Αυτά ήταν τα κυριότερα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού τους. Αυτός που με δυσκόλευε περισσότερο από όλους ήταν ο Γιώργος Χριστοδούλου της Ομόνοιας. Ήταν πάρα πολύ δυνατός και γρήγορος αμυντικός. Ξεχωρίζω και τον Μισό για την δυναμική και το πάθος του. 



Ταλέντο η δουλειά. Ποιο ήταν το στοιχείο που σας βοήθησε να φθάσετε στην κορυφή ;

Για να μπορέσω να παίξω ποδόσφαιρο με επιτυχία διέθετα σίγουρα κάποια πολύ καλά ατομικά στοιχεία. Τώρα για να είμαι ειλικρινείς δεν μπορώ να πω ότι οι παίκτες της δικής μου εποχής είχαν την δυνατότητα να δουλέψουν πάρα πολύ στις προπονήσεις. Οι συνθήκες τότε ήταν πολύ διαφορετικές για έναν ποδοσφαιριστή. Ταυτόχρονα εκτός από το ποδόσφαιρο δουλεύαμε. Μάλιστα σε πολλές περιπτώσεις εξασκούσαμε και δύσκολα επαγγέλματα. Δεν ήταν εύκολο για εμάς τότε να τελειώνουμε την καθημερινή μας εργασία και να πηγαίνουμε σχεδόν αμέσως κατευθείαν για προπόνηση με την ομάδα. Πολλές φορές χωρίς φαγητό η με ένα σάντουιτς στο χέρι. Δεν μπορούμε να πούμε ότι δουλεύαμε όσο θα έπρεπε σε ατομικό επίπεδο ωστόσο αρκετές φορές μετά την προπόνηση μέναμε για περισσότερή ώρα και προσπαθούσαμε να βελτιώσουμε τις αδυναμίες μας. Οι συνθήκες και οι χώροι προπόνησης που είχαμε στην διάθεση μας δεν ήταν και οι καλύτεροι δυνατοί. Ερχόμασταν καθημερινά αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα και δυσκολίες. Παρόλα αυτά κάναμε το καλύτερο που θα μπορούσαμε υπό τις περιστάσεις.


Πως προετοιμαζόσασταν πριν από τα δύσκολα παιχνίδια ;

Είχαμε ένα σχετικό άγχος πριν από το παιχνίδι. Πριν να μπεις στον αγωνιστικό χώρο σκέφτεσαι το τι μπορεί να συμβεί κατά τη διάρκεια του αγώνα. Όλα είναι πιθανά να γίνουν. Δεν μπορείς να γνωρίζεις πως θα εξελιχθούν τα πράγματα. Αρκετές φορές τα παιχνίδια κρίνονται σε μικρές λεπτομέρειες η και από αστάθμητους παράγοντες. Για μένα προσωπικά όλα αυτά μόλις έμπαινα στο γήπεδο αποτελούσαν παρελθόν. Τα ξεπερνούσα με το πρώτο σφύριγμα του διαιτητή. Όσο κρίσιμο και αν ήταν το παιχνίδι. 



Ταχτικές υπήρχαν στην δική σας εποχή ;

Ο Τσιερνογιάνου ήταν εξαιρετικός σε θέματα ταχτικής. Ήταν πολύ πιο μπροστά από την εποχή του. Είχε την ικανότητα να διαβάζει πολύ καλά τις αντίπαλες ομάδες. Μελετούσε πολύ προσεκτικά τα αδύνατα και τα δυνατά τους σημεία και στην συνέχεια μας τα ανέλυε καθημερινά στην προπόνηση. Μας βοηθούσε να προετοιμαστούμε όσο το δυνατόν καλύτερα. Μπαίναμε στο παιχνίδι γνωρίζοντας τα πάντα για τους αντιπάλους μας. Με αυτό τον τρόπο φθάναμε πιο εύκολα στην επίτευξη του στόχου μας. Βέβαια εκείνη την εποχή δεν υπήρχαν πολλά συστήματα. Περισσότερο δουλεύαμε πάνω στο 4-3-3 και το 4-4-2. Τα πράγματα δεν είχαν εξελιχθεί στον βαθμό που βλέπουμε σήμερα. 


Πως διαχειριζόσασταν την πίεση που υπήρχε από τον κόσμο ; Περίμενε πάρα πολλά από εσάς σε κάθε ματς ;

Ο κόσμος του Ολυμπιακού τότε είχε την απαίτηση από μένα σε κάθε ματς να σκοράρω όχι ένα αλλά δυο και τρία γκολ πολλές φορές. Αυτό βέβαια δεν ήταν εύκολο να συμβεί. Ένιωθα να κουβαλάω αρκετή πίεση στους ώμους μου. Κατάφερνα όμως τις περισσότερες φορές να το ξεπερνώ με ψυχραιμία και νηφαλιότητα. Προσπαθούσα να μπαίνω ήρεμος στα παιχνίδια και με καθαρό μυαλό να στέλνω την μπάλα στα δίκτυα την κατάλληλη στιγμή. Υπήρχαν μέσα στην σεζόν και περίοδοι που ήμασταν ντεφορμέ. Ο κόσμος πολλές φορές δεν το λαμβάνει υπόψιν του αυτό. Το μόνο που θέλει είναι η ομάδα του να κερδίζει. Δεν τον ενδιέφερε τίποτε άλλο. Εμείς στην δική μου εποχή παίζαμε ποδόσφαιρο μέχρι να φθάσει η στιγμή να μην μπορούμε να περπατήσουμε άλλο. Όσα παιχνίδια είχαμε να δώσουμε ήμασταν υποχρεωμένοι να τα παίξουμε είτε ήμασταν καλά είτε όχι.


Μπήκατε στον πειρασμό να πάτε σε μια άλλη ομάδα να κοιτάξετε κάπου ψηλότερα ;

Κατά την διάρκεια της καριέρας μου με είχαν ζητήσει αρκετές ομάδες αλλά δεν μου δόθηκε η δυνατότητα να μπορέσω να κάνω το επόμενο βήμα. Εκείνη την εποχή πολύ δύσκολα ένας καλός παίκτης μπορούσε να πάρει μεταγραφή για άλλη ομάδα. Όταν υπόγραφες συμβόλαιο συνεργασίας με έναν σύλλογο ήσουν δεσμευμένος μαζί του για μια ζωή. Υπήρξε ενδιαφέρον από την Ανόρθωση, την ΑΕΛ αλλά η διοίκηση του Ολυμπιακού τότε ήταν ανένδοτη. Δεν ήθελε με τίποτα να με αφήσει να φύγω. Έδιναν όλους τους άλλους ποδοσφαιριστές εκτός από μένα. 



Πόσο ικανοποιημένος είστε από αυτά που πετύχατε στην καριέρα σας ;

Λαμβάνοντας υπόψιν τα δεδομένα εκείνης της εποχής πιστεύω πως τα έχω πάει αρκετά καλά. Δεν είχα την δυνατότητα όπως την έχουν οι σημερινοί παίκτες να φύγω σε νεαρή ηλικία στο εξωτερικό και να ανοίξω νέους ορίζοντες στην καριέρα μου. Τότε πολύ λίγοι ποδοσφαιριστές μπορούσαν να κάνουν το μεγάλο βήμα. Θα έπρεπε να είσαι πολύ μεγάλο ταλέντο. Ακόμα και έτσι όμως εγώ νιώθω απόλυτα ικανοποιημένος από την πορεία που είχα στο ποδόσφαιρο. Ξεκίνησα ένα αμούστακο παιδί και με τα χρόνια εξελίχθηκα σε ηγετική φυσιογνωμία και μόνιμο σκόρερ μιας ιστορικής ομάδας όπως είναι ο Ολυμπιακός. Είναι κάτι που πολύ λίγοι περίμεναν στο ξεκίνημα αυτής της πορείας. Με σκληρή δουλειά και σοβαρότητα κατάφερα να κερδίσω τον σεβασμό και την αγάπη του κόσμου. Η επαγγελματική μου αποκατάσταση εκείνη την εποχή μέσω του Ολυμπιακού αποτελεί για μένα μια επιβράβευση των προσπαθειών μου. 


Πως ένας παίκτης της δικής σας αξίας δεν μπόρεσε να παίξει στην Εθνική ομάδα ;

Για μεγάλο χρονικό διάστημα είχα κάνει προπονήσεις με την Εθνική ομάδα. Δεν κατάφερα δυστυχώς να παίξω σε κάποιο επίσημο παιχνίδι αν και εγώ προσωπικά πιστεύω ότι το άξιζα. Ο Πανίκος Ιακώβου ήταν ο άνθρωπος που με είχε καλέσει αρκετές φορές. Από το 1984 μέχρι και το 1990 ήμουν στις βασικές του επιλογές αλλά δεν με χρησιμοποίησε έστω σε ένα παιχνίδι. Αυτός ήταν ο μεγάλος μου καημός. Την εποχή εκείνη βέβαια τα παιχνίδια ήταν πολύ λίγα. Το σύστημα που ακολουθούσαν συνήθως οι προπονητές της Εθνικής ήταν κυρίως με έναν επιθετικό στην κορυφή της επίθεσης. Έριχναν περισσότερο το βάρος στην άμυνα. Υπήρχαν αρκετοί αξιόλογοι επιθετικοί και ο συναγωνισμός για αυτή την θέση ήταν έντονος. Όλοι αυτοί οι λόγοι μαζί δεν μου επέτρεψαν να παίξω έστω και σε ένα παιχνίδι. 


Πως τα πηγαίνατε με τον κόσμο του Ολυμπιακού ;

Πάντα θα υπάρχουν οι φίλαθλοι που θα έχουν περισσότερες απαιτήσεις από τους παίκτες. Αυτό συμβαίνει σε όλες τις ομάδες. Η συμπεριφορά του κόσμου προς το πρόσωπο μου γενικά ήταν πολύ καλή. Είχα άψογη σχέση μαζί τους σε όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας μου στην ομάδα. Με αγαπούσαν ιδιαίτερα και μου το έδειχναν γιατί είχα την ικανότητα να μπορώ να τους ξελασπώνω αρκετές φορές με τα γκολ που έβαζα. Ο κόσμος του Ολυμπιακού ακόμη και τώρα που μιλάμε συνεχίζει να μου δείχνει έμπρακτα τον σεβασμό και την εκτίμηση του. 


Τι σας έχει μείνει από αυτή την μεγάλη διαδρομή στα γήπεδα ;

Η εκτίμηση του κόσμου και το γεγονός ότι προσπάθησα να κάνω το καλύτερο που θα μπορούσα για τον Ολυμπιακό. Στα χρόνια που φόρεσα την φανέλα αυτής της ιστορικής ομάδας έδωσα τον καλύτερο μου εαυτό για τον σύλλογο. Έχω ήσυχη την συνείδηση μου για αυτά που πρόσφερα στην ομάδα. Νιώθω μεγάλη περηφάνεια για αυτό. Για να καταλάβεις έχω κλάψει για τον Ολυμπιακό. Έζησα την εποχή που οι ποδοσφαιριστές αγωνίζονταν για την φανέλα και κατέθεταν την ψυχή τους μέσα στο γήπεδο για να πάρουν την νίκη που θα έδινε λίγη χαρά στον κόσμο της ομάδας τους. Όταν την σεζόν 1983-84 ο Ολυμπιακός υποβιβάστηκε στην Β΄ Κατηγορία νιώθαμε πως είχε έρθει το τέλος του κόσμου. Και πάλι όμως καταφέραμε να σταθούμε δυνατοί στα πόδια μας και να επαναφέρουμε την αγαπημένη μας ομάδα εκεί που ουσιαστικά ανήκει. 



Υπάρχει επαφή με τους παλιούς σας συμπαίκτες στον Ολυμπιακό ;

Μπορώ να πως ότι έχουμε συχνές επαφές. Βρισκόμαστε τακτικά και τα λέμε. Διατηρούμε μέχρι σήμερα πολύ καλές σχέσεις μεταξύ μας. Εξακολουθούμε να έχουμε μια δυνατή φιλία και εκτίμηση ο ένας για τον άλλον. Αυτό είναι κάτι που δεν πρόκειται να αλλάξει ποτέ. 



Είναι πολύ ενδιαφέροντα όλα αυτά που μας έχετε πει κύριε Γιασουμή. Κλείνοντας την συνέντευξη θα θέλαμε μέσω του pafossports.blogspot.com να στείλετε το δικό σας μήνυμα στον φίλαθλο κόσμο του Ολυμπιακού και της Κύπρου γενικότερα.

Πλέον τα δεδομένα στο ποδόσφαιρο έχουν αλλάξει πάρα πολύ στις μέρες μας. Έχουν μπει στην ζωή μας τα χρήματα, τα μεγάλα μπάτζετ και θα πρέπει να ζήσουμε με αυτή τη νέα πραγματικότητα. Ο κόσμος του Ολυμπιακού είναι αρκετά δεμένος συναισθηματικά με την ομάδα του. Θα πρέπει να συνεχίσει να στέκετε δίπλα της και να την βοηθάει όσο περισσότερο γίνεται. Ελπίζω με την νέα χρονιά να δούμε μια καλύτερη εικόνα από την αγαπημένη μας ομάδα. Εύχομαι να παίξει όμορφο ποδόσφαιρο και να έχει μια πετυχημένη παρουσία που θα μας κάνει όλους χαρούμενους.


 
















































Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ο Ιάκωβος Φιλίππου στο pafossports

  Ο Κύπριος κεντρικός αμυντικός Ιάκωβος Φιλίππου, γεννήθηκε στις 28 Μαρτίου του 1950 στον Άγιο Δομέτιο της Λευκωσίας. Έπαιξε για δυο συλλόγους στην καριέρα του τον Πεζοπορικό και τον Κεραυνό. Από τους παίκτες που κόσμησαν με την παρουσία τους τα Κυπριακά γήπεδα. Παίζοντας κυρίως με μυαλό, δύναμη, πολύ καλή αντίληψη των φάσεων και σωστές τοποθετήσεις, αποτέλεσε τον στυλοβάτη της "πράσινης" άμυνας. Αμυντικός πολύ μεγάλης αξίας, ήταν πραγματική εγγύηση για τα μετόπισθεν της ομάδας. Φόρεσε, ίδρωσε και τίμησε τη φανέλα του Πεζοπορικού τη δεκαετία του 1970, κερδίζοντας την παντοτινή αγάπη των φίλων του, αλλά και των σεβασμό του συνόλου των Κυπρίων φιλάθλων.   Το pafossports φιλοξενεί σήμερα μια παλιά δόξα του Πεζοπορικού, τον Ιάκωβο Φιλίππου. Έναν παλιό άσσο των γηπέδων που ξεκίνησε την καριέρα του από τον ιστορικό σύλλογο της Λάρνακας, που φόρεσε αυτή τη φανέλα για 11 χρόνια, μια ολόκληρη ζωή. Σε μια μεγάλη συνέντευξη ξεδιπλώνει τις αναμνήσεις του λέγοντας μας παλιές και ενδιαφέρο

Ο Στέλιος Σοφοκλέους στο Pafossports

  Ο Στέλιος Σοφοκλέους  (Αγία Μαρίνα Χρυσοχούς , 22 Φεβρουαρίου 1969) είναι Κύπριος πρώην ποδοσφαιριστής, ο οποίος αγωνιζόταν στην θέση του αμυντικού μέσου. Ξεκίνησε τη σταδιοδρομία του στον Φοίνικα Αγίας Μαρίνας. Οι εντυπωσιακές του εμφανίσεις με την ομάδα του χωρίου του τράβηξαν την προσοχή των ανθρώπων του ΑΠΟΠ και στα 20 του χρόνια φόρεσε τη φανέλα του ιστορικού συλλόγου της Πάφου γράφοντας την δική του ξεχωριστή ιστορία. Ακολούθησε η μεταγραφή του στον Απόλλωνα στον οποίο έπαιξε μπάλα για τρία χρόνια πριν επιστρέψει και πάλι στην Πάφο αρχικά για τον ΑΠΟΠ και στην συνέχεια φυσικά για την Α.Ε. Πάφου που αποτέλεσε το τελευταίο κεφάλαιο στην καριέρα του.  Το Pafossports φιλοξενεί σήμερα άλλη μια παλιά δόξα του ΑΠΟΠ, του Απόλλωνα και της Α.Ε. Πάφου τον Στέλιο Σοφοκλέους. Έναν παλιό άσσο των γηπέδων που ξεκίνησε την καριέρα του στον ιστορικό σύλλογο της Πάφου, φορώντας αυτή τη φανέλα για 8 χρόνια, πήρε μεταγραφή για τον Απόλλωνα και επέστρεψε στη πόλη που αγάπησε για να κλίσει την καρι

Ανδρέου Χριστάκης Μαρξ

  Ο Ανδρέου Χριστάκης Μάρξ γεννήθηκε στις 24 Δεκεμβρίου του 1964 στην Αμμόχωστο και είναι παλαίμαχος ποδοσφαιριστής του ΑΠΟΠ.  Μέλος της ομάδας του ιστορικού συλλόγου της πόλης μας για δεκαπέντε χρόνια, αποτελεί έναν από τους εξέχοντες ποδοσφαιριστές που φόρεσαν την φανέλα της. Λόγο του πολυσύνθετου ταλέντου του, μπορούσε να αγωνιστεί ως λίμπερο, χαφ και σε πολλές ακόμα θέσεις. Το pafossports   φιλοξενεί σήμερα άλλη μια παλιά δόξα του ΑΠΟΠ, τον Ανδρέου Χριστάκη Μάρξ. Ένα παλιό άσσο τον γηπέδων που ξεκίνησε και έκλεισε την καριέρα του στον ιστορικό σύλλογο της Πάφου, που φόρεσε την αυτή την φανέλα 15 χρόνια, μια ολόκληρη ζωή. Σε μια μεγάλη συνέντευξη ξεδιπλώνει τις αναμνήσεις του λέγοντας μας παλιές και ενδιαφέρουσες ιστορίες από το παρελθόν. Πως ξεκίνησε το ποδόσφαιρο, ποιος τον ανακάλυψε στις αλάνες τις Πάφου, πως έζησε την πρώτη του παρουσία στην Α’ Κατηγορία με τη φανέλα του ΑΠΟΠ, γιατί δεν πήρε μεταγραφή σε άλλη ομάδα, τι θυμάται από αυτή τη μεγάλη διαδρομή στα γήπεδα. Παράλληλα ο